Hvorfor min tidlige erhvervsprojekter mislykkedes

Da jeg var i min 20 ‘ erne havde jeg en kammerat, der var en spirende iværksætter, og han havde sådan en smitsomme begejstring for at starte sin egen virksomhed, at jeg ofte vil blive overtalt til at slutte sig til ham i hans entrepreneurielle bedrifter. For nogle grund, vi ikke vidste dengang vi nevar faktisk blev millionærer vi troede, vi kunne, og ser tilbage nu jeg kan se hvorfor.

Alle vores business idéer centreret omkring handel med brugte biler, som vi begge arbejdede på automotive skibsreparationsindustri og vidste markedet, så det var ikke derfor vi mislykkedes. Men når jeg ser tilbage på hvad vi gjorde ikke jeg ved nu, hvorfor vi gjorde. Så her vil jeg genfortælle historien om vores mislykkede forretning, og måske vil du se, hvor vi gik galt.

Det vil altid starte med et telefonopkald fra min ven til at fortælle mig om en bil, havde fundet den chef køber på den brugte bil parti arbejdede han i en tilbudspris, at vi kunne købe. Vi havde pool vores ressourcer, og Køb sagde bil, og tilbringe den næste uge rengøring, fastsættelse og gør gode vores erhvervsinvesteringer. Vi vidste videresalg værdi af hvert køretøj vi købte og altid haft mulighed for at slå mindst 50% fortjeneste, og vi vil gnide vores hænder sammen med visioner for vores overskud. Vi vil annoncere bil i toppen brugte bil annoncer papir i området og selv betale ekstra for papirer professionel fotograf til at tage nogle billeder. Når papiret blev offentliggjort torsdag ville vi sidde ved telefonen og vente på det til at ringe.

Lørdag vi ville havde normalt få opkald og besluttede vores prisen var for høj, og sænk den i de næste uger notering. Man ser tilbage, dette var vores anden business fejl, først var vores annonceteksten i papiret, det suget og det er derfor vi ikke får nogen opkald, ikke fordi prisen var for høj. Så når vi havde sænket prisen vi fik opkald, og seerne for vores nu bargain prissatte bil. Næsten uden at mislykkes disse potentielle købere ville komme og give os en meget lavere pris end vi havde annonceret, fordi de var hovedsageligt små erhvervsdrivende, som vidste, at virksomheden bedre, end vi gjorde, og havde spottet den samme bil opført to uger, og prisfaldet, og vidste desperation da de så det.

Uvægerligt af den tredje uge af fattige annonceteksten, pris falder og mislykkedes studehandler, vi ville droppe prisen til det punkt, hvor vi ville kun lige bryde selv. Nogen ville få en handel, som normalt ville skrue op på et salg forplads for endnu mere end vores første pris, eller værre for vores voldsramte egoer tilbage i samme avis vi havde brugt til en højere pris end vi havde selv turde håbe på, men ville ikke være mere end 2 uger.

Og dette blev gentaget mange gange over flere år, med de samme resultater for vores grand auto business idéer, ingen salg, ingen millioner og stadig reparere køretøjer til nogen andens vinde.

Her er hvor bakspejlet viser op vores business fejl.

1. ringe annonceteksten, vi havde intet håb om at få opkald på vores store biler med vores meget grundlæggende og uinspirerende annoncer, selv med et billede. Ord sælge bare ikke.

2. pris falder, når du begynder at droppe din pris, dine potentielle kunder vil se du ikke tror på dine virksomheder produkter eller tjenester nok, og hvis du ikke mener, hvorfor skulle de?

3. ingen forretningsplan, selvom vi havde masser af begejstring havde vi ingen solid planer, selv om vores første bil havde solgt vi ville have bombet, fordi vi havde ingenting planlagt at gå frem til.

4. manglende professionalisme, samt dårlig annoncer i avisen vores forretning lidt fra faktum, vi var to entusiastiske amatører, med ingen telefon måde, og fattige salgsteknik, vi manglede også i tillid til at holde vores priser og holde indtil det blev solgt.

5. utålmodighed, jeg overbevist om, dette er vores største business fejl, og jeg ser alt for ofte i online iværksættere. Utålmodighed vil kvæle virksomheden. De spirende iværksættere, der var min kammerat og jeg ønskede ikke at vente på vores overskud, vi ønskede øjeblikkelige resultater, og det sker bare ikke. Spørg enhver “overnight succes” og de vil fortælle dig, de kun opnåede overnight succes efter års forsøg.

6. gør det samme, og får de samme dårlige resultater. Vi ændret aldrig vores rutiner, det gjorde ikke arbejde, men vi holdt efter de samme trin, og ikke på samme måde. Vi skal have testet, og tweaking vores salgsteknik, i stedet vi brugte de samme annonceformat, i samme avis, og faldt prisen på samme måde hver gang.

Så tage et skridt tilbage, og se på din virksomhedspraksis, kan du se dig selv at gøre nogen af disse fejl?

Er du forventer instant rigdomme fra din virksomhed? Tror du at droppe prisen vil få dig mere salg? Har du brug at forbedre din annoncetekst? Din virksomhed skildre et professionelt image? Gør du det samme, hver gang men venter forskellige resultater?

Være ærlig med dig selv, se for fejlene du kan gøre og ikke holder gør de samme fejl hver gang. Forhåbentlig du kan lære lidt af min business fejl og gøre din egen virksomhed rundt for at være hvad du ønsker det skal være i år.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *